Ølstykke Skytteforening

Et rent pletskud

Velkommen til Danmarks smukkeste skytteforening

Ølstykke Skytteforening er en skytteforening i nordsjælland der huser ca. 120 medlemmer fordelt på børn, juniorer og voksne. Der skydes både med riffel, pistol og luftvåben

Vi har gode skyde faciliteter med tilmeldingsdesk, stor opholdsstue, køkken, toiletfaciliteter, skydekontor og skydeareal med 10 standpladser på 15 meter, med effektiv ventilation og godkendt belysning.

Historie

Den 13 februar 1971, blev der sendt indbydelse ud til stiftende generalforsamling på Toftehøj skolen i Ølstykke.

15 mennesker var mødt op, og blev budt velkommen af P.A. Kristiansen.

Efter at være valgt til dirigent redegjorde P.A. Kristiansen for det hidtige, forberedende arbejde der havde været formålet, med at oprette en skytteforening, evt. som en afdeling under Ølstykke idrætsforening. Der har tidligere eksisteret en Ølstykke Skytteforening, 11. KREDS, så man ville gerne igen have dette kredsnummer.

Der var almindelig tilslutning til oprettelse af en skytteforening, kun holdt en repræsentant for Jørlunde Skytteforening på, at evt. interesserende burde tilslutte sig denne, da den også dækkede Ølstykke.

Resultatet af diskutionen blev en klar vedtagelse af oprettelsen af "Ølstykke Skyttefoening".

Et rent pletskud