Ølstykke Skytteforening

Et rent pletskud

Velkommen til Danmarks smukkeste skytteforening

Ølstykke Skytteforening er en skytteforening i nordsjælland der huser ca. 120 medlemmer fordelt på børn, juniorer og voksne. Der skydes både med riffel, pistol og luftvåben

Vi har gode skyde faciliteter med tilmeldingsdesk, stor opholdsstue, køkken, toiletfaciliteter, skydekontor og skydeareal med 10 standpladser på 15 meter, med effektiv ventilation og godkendt belysning.

Vi skyder på elektronisk markeringsanlæg fra Megalink.

Historie

Den 13 februar 1971, var der blevet der sendt indbydelse ud til stiftende generalforsamling på Toftehøj skolen i Ølstykke.

15 mennesker var mødt op, og blev budt velkommen af P.A. Kristiansen.

Efter at være valgt til dirigent redegjorde P.A. Kristiansen for det hidtidige, forberedende arbejde der havde været formålet, med at oprette en skytteforening, evt. som en afdeling under Ølstykke idrætsforening.

Ølstykke Skytteforening har oprindeligt rødder helt tilbage til 1860'erne hvor lærer Jørgen Hansen oprettede en lokal gymnastik og skytteforening som 11 KREDS.

I 1869 skænkede Ølstykke Quinder en fane til Ølstykke Skytteforening. Denne fane er at finde på lokalhistorisk museum.

Der var almindelig tilslutning til oprettelse af en skytteforening, kun holdt en repræsentant for Jørlunde Skytteforening på, at evt. interesserede burde tilslutte sig denne, da den også dækkede Ølstykke.

Resultatet af diskussionen blev en klar vedtagelse af oprettelsen af "Ølstykke Skytteforening".

Et rent pletskud